2023 Menu
1 Det Bedste År
Uge 1, 2023
af Rick Joyner

Dette kan blive vores bedste år! I verden vil det være en af de mest udfordrende, men vi kan ikke få store sejre uden store kampe. Udfordringer kommer, og vi kan vælge deres udfald i vores liv ud fra vores tro, vision og beslutsomhed eller mangel på samme. Derfor vil vi til vores første par ord for ugen gennemgå, hvad der vil hjælpe os med at træffe de rigtige valg, så dette virkelig bliver det bedste år i vores liv og lægger grundlaget for at gøre hvert år derefter endnu bedre.

Efterhånden som verdensforholdene fortsætter med at bevæge sig mod stigende problemer, vokser Guds rige. Som profeteret i Daniel 2, er statuen, der repræsenterer menneskets imperier, ved at smuldre, mens Guds rige vokser til et stort bjerg. Bjerge i Skriften og i profetisk symbolik repræsenterer autoritet eller regeringer.
Ser vi Guds regering?
Er vi ved at blive en del af det, der vokser til den største magt på jorden, eller er vi ved at blive en del af det, der falder fra hinanden?

Om dette bliver et godt eller dårligt år for os afhænger ikke af, hvad der sker i verden, men hvad der sker i vores hjerter. De, der følger og tjener Kongernes Konge, har en langt større virkelighed end noget, der sker i denne verden. I år kan og skal vi leve mere i den større virkelighed. På den måde kan vi blive et af de store lys, denne verden har så desperat brug for.

Sidste års sidste toogtredive ord for ugen havde undertitlen "Valg". Et valg blev præsenteret i hver med klare retninger, der pegede mod de rigtige valg for os. Det primære mål med disse Ugen's Ord er at gøre Kristi disciple, som vandrer i det voksende lys, fred og glæde. Vores fred, lys og glæde kommer ikke fra ydre forhold i denne verden, men på trods af dem. De er klare beviser på liv, der i stigende grad leves i Guds rige uden at underkaste sig denne verdens kongeriger. De er også beviser på liv bygget på klippen, som ikke kan rystes af nogen storm.

Hvis det ser ud til, at kirken smuldrer sammen med resten af verden, kan vi være sikre på, at det, der smuldrer, ikke er Herrens kirke, men verdens kirke. I Åbenbaringsbogen kaldes denne falske kirke den "store skøge," fordi den giftede sig med denne verdens ånd i stedet for at vente på Herren som en ren jomfru. Dette er en tid, hvor vi vil se enhver kirke, der ikke er plantet af Ham, blive rykket op med rode.

Vi bør ikke blive afskrækket af dette, men alligevel er der mange af Guds sande mennesker i det system. Vi vil snart høre Ham sige: "Gå ud af hende, mit folk, så du ikke får del i hendes synder og modtager af hendes plager; thi hendes synder har hobet sig op som himlen, og Gud har husket hendes misgerninger« (se Åb 18:4-5).

Hvis retfærdigheden, freden og glæden i Guds rige endnu ikke er kendetegnene for vores liv, kan vi stadig komme på den rigtige vej. Vi bliver formanet i Ordsprogene 4:18: "Men de retfærdiges vej er som lyset fra daggry, der skinner klarere og klarere indtil hele dagen." Hvis vi er tilbøjelige til at lave nytårsforsætter, bør vi gøre det til vores første forsæt at komme på denne vej med voksende lys, så dette kan blive det bedste år i vores liv og gøre alle fremtidige endnu lysere.

Måske har vi været i verdens kirke og har det stadig godt, fordi vi har bygget vores personlige liv på Guds rige. Eller måske er vi i en kirke plantet af Herren, men gør det ikke så godt, fordi vi stadig bygger vores liv på denne verdens måder. I år kommer et tydeligt trompetkald for at få vores personlige liv og kirkeliv på linje. Det Nye Testamente skelner tydeligt mellem de kirker, Gud har plantet og leder, og dem, Han ikke har. Alle disse ting vil vi gennemgå fra tid til anden, ikke bare for at vi kan huske dem, men så vi kan leve efter dem.

Efterhånden som tiden indtil slutningen af denne tidsalder bliver kortere, sådan bliver den tid også, vi har til at adlyde Herren i alt. Derfor er i dag den bedste dag at komme i gang.
Ugens Ord 2
OP